Şubat 12, 2006

Kağıt Maketler

25-30 yaşlarında olanlarınız hatırlar, 80'li yıllarda Milliyet Gazetesi karton maketler verirdi. Bütün çocuklar bunlar için deli olur, sabahın köründe gidip gazete bayisinin önünde sıraya girerdik. Bunlar gerçekten güzel maketlerdi ve yapımları oldukça zevkliydi. Milliyet önce ev, bina maketleri ile başlamıştı, sonradan taşıt araçları maketleri vermişti, hatta uzay mekiği verildiğini bile hatırlıyorum.

Kağıt maketçiliğinin en önemli özelliği elbette yapımının diğer maketlere kıyasla daha rahat olması. Bir diğer avantajı da kolaylıkla kendi maketinizi tasarlama ve yapma imkanı sağlaması çünkü kağıt ve karton çok kolay bulunabiliyor ve rahatlıkla boyanabiliyor.

Bir süredir web'de karşıma çıkan kağıt maket sitelerini derliyordum, artık bunları sizinle paylaşma zamanı geldi sanırım. Bu maketler ya pdf ya da resim formatında oluyor. Bunları indirip, tercihen renkli yazıcıda yazdırıyorsunuz. Bazılarını daha sağlam olmaları için karton üzerine yapıştırmak gerekebiliyor (örneğin mısır gevreği kartonu iş görür). Sonrası ile makas ve uhu elbette. Ben uhu yerine pritt tipi yapıştırıcıları öneriyorum, özellikle yazıcı çıktısını kartona yapıştırırken çok işe yarar. Maketleri bulabileceğiniz sayfalar aşağıda.

Kolay gelsin ve iyi eğlenceler ;)

  1. "Epinal Jumping Jacks" denen birşey varmış, ben de yeni öğrendim. Eğlenceli birşeymiş :) Burada ve burada. Sağda örnek bir resim görebilirsiniz. "Zıplayan Jack"ler iple bir yere asılıyor, altındaki ipi çektiğinizde ise kolları ve bacakları sanki model zıplıyormuşçasına hareket ediyor.
  2. Bu sitede uzay gemisi ve robot maketleri var.
  3. Satürn 5 roket modeli.
  4. Kağıt maketler açıkgünlüğü. Tam bir altın madeni.
  5. Suşi maketleri :)
  6. Starwars.com'dan bir yıldız savaşları robotu maketi. Sitede ayrıca çocuklar için yıldız savaşlarından karakterlerin kağıt maskeleri var.
  7. Bunlar oyuncakmış ama ne oldukları tam çözmedim :).
  8. Bir kalenin ve yıldız savaşlarından Millenium Falcon gemisinin maketleri.
  9. Bilimkurgu ve fantazi dünyasından dev bir kağıt maket arşivi.
  10. Canon'dan yüzlerce harika maket.
  11. Balık maketi.
  12. Origami ve kağıt maketçilik bağlantıları.
  13. Yamaha'nın kağıt maket sitesi. Motosiklet maketleri gerçekten muhteşem.
  14. Dünyanın en iyi kağıt uçağının yapımı.
  15. Kategorilere ayrılmış onlarca maket.
  16. Müthiş bir Japon karton maket sitesi.
  17. Kağıt maketler Google grubu.
  18. Sevimli ve yapımı zor olmayan maketler.

25 yorum yapılmış:

Adsız dedi ki...

çoooooooooooooooooooooooooooooooook harika şeyler var inanılmaz şekilde.ama daha çok olsa daha iyi olacak.

Adsız dedi ki...

bu maketleri kimler yapmış?öğrene bilirmiyim*

Adsız dedi ki...

merhabalar bnm için bir dna molekülü modelini nasıl yapıcagımı söylermisiniz mümkünse çok rica ediyorum(dönem ödewim)msn mi weriyorum bana yardım edebilcek birisi olursa arda_811_gs@hotmail.com

Adsız dedi ki...

pardon kloroplasttı çok özür dilerim

SeyyAh dedi ki...

bir e posta ile size ulaştım. çok güzel bir paylaşım sayfası hazırlanmış. emekleri geçenlerin ellerine ve emeklerine sağlık...
o yıllara geri döndüm...

Adsız dedi ki...

bu maketler gerçekten harika gerçekten büyük ustalık bunları yapmak

Adsız dedi ki...

hiçte güzel olmamış ben sizden maket ev nasılyapılır diye soruyorum siz ise bana yorum koyuyorsunuz gözümün ününe bile bile igrençççççççççççççççççççççççç

Adsız dedi ki...

biraz daha olsa canım sıkılo o yüzden birazda basit olsa 9 yaşındayım zor yapabildim bir kaçın

Adsız dedi ki...

hiçbiri güzel değil
ben diyorum dna molekülü maket yapımı siz bana saçma sapan bişi gösteriyorsunuz

Adsız dedi ki...

süperler ben bu aralar resimlerini çıkarıp yapıyorum.

Adsız dedi ki...

mereba ben inek maketi istiyorum çünküben bir ineğim möööööööööööööö

Adsız dedi ki...

kerizler girdiğiniz yere bakınlan bebekler

Adsız dedi ki...

nbr lan ayı maketi varmı istiyorum tamam bmı yoksa inek varya onu dövücem inek maketi istiyen bendim haaaaa kerizler bebekmisiniz giriyonuzlan bebek kerizler kerizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Adsız dedi ki...

irençççççççççç toplar yapar lan bunu it oğlu it

Adsız dedi ki...

Çok işime yaradı.
Teşekkürler.

Adsız dedi ki...

HERKES KISKANIP BUNLARI
DİYOR DEDİKLERİNİZİN HEPSİNİ ŞAPPUR ŞUPPUR YEYİNİZ YAZAN SİZİN AZRAİLİNİZ BÜTÜN KÖTÜ ŞEYLER YAZANLARA BEDDUA ORADA YAZANLARIN ÖZÜRDİLEMEZSEM BEDUAMI GERİ ÇEKMEM ÖLÜRSÜNÜZ
İNANMAZSAN! DENE VE GÖR

Adsız dedi ki...

ÖZÜR DİLERİM

Adsız dedi ki...

AFERİN ŞÖYLE OL

Adsız dedi ki...

BENÖZÜR DİLEMEM

Adsız dedi ki...

DEDİKLERİ DOĞRU SANKİ BİRİ BOOOO

Adsız dedi ki...

değil osen sin boooooooooooooo

Paper modelist dedi ki...

Kağıt maket yapmak her zaman ilgimi çekmiştir. En çok da ortaçağ gemileri ve yapıları. Kendi araştırmalarım sonucunda 100 ün üzerinde profesyonelce tasarlanmış maket buldum. Ama yapmak zaman istiyor. İçlerinden hoşuma giden Santa Maria gemisinin maketini yapıyorum şimdi. Çok zahmet ve zaman istiyor.

Adsız dedi ki...

http://jleslie48.com/ burada da uzay
gemisi maketleri var

Adsız dedi ki...

ya sizin yapacak başka işiniz yok mu

Adsız dedi ki...

bunlar neki ben daha iyisini yaparımmm...............