Ekim 03, 2007

Günlük - VI

  • Şu yazıyı bir göndereyim de sonra yeni şeylerle devam ederim..:

  • İstanbul'da cumaya gitmeyen, cuma saatinde dükkan açan esnaf taciz edilmeye başlanmış.

  • "ok gibi dogru olsam yabana atarlar beni,

    yay gibi eğri olsam elde tutarlar beni,

    eğri yay elde kalır, menzil alır doğru ok,

    görmedim doğruda aç, eğride asla bir tok."
    Mevlana
  • (Bunu yılbaşı öncesi yazmıştım, Cenevre'deyken) Dün bisikletimin frenleri dondu. Böyle bir şey de varmış..
  • "The manifestation of the universe as a complex idea unto itself, as opposed to being in or outside the true Being of itself, is inherently a conceptual nothingness, or Nothingness in relation with any abstract form of existing, or to exist, or having existed in perpetuity and no subject to laws of physicality, or motion, or ideas relating to non-matter, or the lack of objective Being, or subjective otherness." - Woody Allen (Getting Even adlı kitabından)
  • Keşfedilen güzel filmler: Sadece Dogville var. Ama Apocalypto da fena deil, ne zaman Conquistador'u dinlesem bu film aklıma geliyor.
  • Facebook yüzünden işime gücüme bakamıyorum diyenlerin derdine deva bir Firefox eklentisi: LeechBlock :)
  • İşe dönüş..
  • Akyaka'daki son günümde Deli Mehmet'e yakalandım. Deli Mehmet Akyaka bölgesine has değişik bir fırtına. Deli denmesinin sebebi ise rüzgarın sürekli yön değiştirmesi. Yani bir süre dağlardan esiyor, sonra durup denizden esmeye başlıyor, sonra tekrar yön değiştiriyor vs. Aslında Deli Mehmet bir haftaya kadar sürebiliyormuş ama benim yakalandığım hem fazla şiddetli değildi hem de sabaha karşı tamamen durdu. Ama yine de özellikle kamp da boş olunca insan bayağı bir tırsıyor yaw, resmen Blair Cadısı modu oldu..
  • Okul bittiğinde Akyaka'dan ayrılamadım :) Bir gün daha, bir gün daha derken aşağı yukarı bir hafta daha geçirdim orada. Akyaka'nın hemen yukarısında Gökova Park diye bir Çadır ve Karavan parkı var, orada çadır açtım, gezdim, tozdum, Dalyan ve Marmaris'e gittim..



    Bende genelde zaten olan ama yurtdışından dönüşlerde daha bir belirginleşen Türkiye'deki anlamsız/mantıksızlıklar ve kazıklanma çabalarına karşı delirme modu yine nüksetti, o yüzden o bölgede tatil yapmak isteyenlere faydalı olabilecek bazı bilgiler vermek, ayrıca az da küfredip rahatlamak istiyorum kusuruma bakmazsanız:
    • Gökova Park'ta çadır açma fiyatı 15 Eylül'den sonra yarıya düşüyor, ama kimse size bu konuda bir şey söylemiyor, ne girişte, ne de hesap kapatırken. Mesela kampa giriş yaparken yanımda öğrenci kimliğim olmadığı halde kayda öğrenci olarak işlenmem konusunda hiçbir sıkıntı olmadı, öğrenci numaramı aldılar hop tamam, ama orada kalırken bu yarı fiyat durumunu öğrenip çıkışta da yarı fiyat ödemeyi talep edince durum birden değişiverdi. O zaman ille de kimlik isteriz diye tutturdular ve ne tarifesinin ücreti olduğu belli olmayan bir para alıp yine az bir miktar paramı da gasp etmiş oldular.. Kısacası kafalarında bir ücret belirliyorlar ve o parayı sizden kesin alacaklar. Bu soysuz, iki yüzlü, paraya aç insanlardan bıktım; ve artık böyle insanların soysuzluklarını yüzlerine vurmaya kesin karar verdim, bunu yapacağım [evil laughter here]
      Ancak şunu da eklemem gerekiyor: Kamp güzel, temiz ve yıl boyunca açık. Kampta güneş enerjisi ısıtmalı duş, küçük bir bakkal/restorant, hazır kurulu çadır, kiralık çadır ve bungalow mevcut. Kampın eksisi (aslında Akyaka'nın) sivrisinekler ve sayısı az olmayan arsız kediler. Sonuç olarak çadır/sırt çantası modunda takılmayı sevenlere öneriyorum Gökova Park'ı. Fakat çadır açarsanız çadırı yere sıkıca çakmayı unutmayın derim Deli Mehmet'ten ötürü, ne olur ne olmaz ;)
    • Marmariste tekne gezisi yapacaksanız Gebe Kilise'ye kadar gitmeyen teknelere itibar etmeyiniz. Bu diğer teknelerin durdukları yerlerin hiç birinin, hiç bir özelliği yok, olay sadece tekne gezisinden ibaret kalıyor. Gebe Kilise'nin plajı ise gayet güzelmiş. Marmariste kalacak olursanız Akyaka'ya gidip oradan tekne gezisine katılmanızı öneririm. Böylece mesela İnce Kum plajını ve Kleopatra Plajını görebilirsiniz. Bu arada Kleopatra plajına girişte ayrıca 10 YTL ödemeniz gerekiyor. Marmaris veya Akyakada, tekne gezileri 10:30'da başlıyor. Tekne konusunda ise şezlongsuz ve müziksiz tekne öneririm.
    • Yaz okulu esnasında Akyaka'da yaptığımız tekne gezisi sonunda bize 16 kişi 90 çay içmişiz gibi gösterip kaziklamaya çalıştılar. Başta rakam kafamıza yatmadı ama sonra her neyse deyip parayı vermiştik ama kazıklandığımızı tekne Akyaka'ya yanaşırken ortalıkta unutulan hesap defterindeki çayları sayınca anladık: Aslında 75 çay içmişiz. Sayıyı tekne sahibine doğru olarak saydırmamız ise yaklaşık 10 dk sürdü. Ayrıca Akyaka'dan Çınar koyuna (yayan bile gidilebiliyor) karayolu olduğunu bilmeyen bir ailenin de bir tekneci tarafından kazıklandığını duydum. Tekneci şahıs yol hakkında hiçbir şey söylememiş. Ucuz ucuz ucuz insanlar..
    • Dalyan: Geç gittiğim için tekne gezisine falan katılmayıp doğrudan Dalyan plajına gitmeye karar vermiştim. Dikkat, plaja gitmek için bile yukarıdaki tekne hikayesi gibi tekneciler tarafından kazıklanabilirsiniz (bu yaz ailemin başına geldi). Normalde sadece Dalyan-Plaj arasında çalışan "dolmuş tekneler" var ve fiyatı gidiş dönüş 5 YTL. Son tekne Dalyan'a akşam 6'da dönüyor. Plaj oldukça büyük olduğu için plaja gitmek isterseniz Dalyan'a erken bir saatte gitmenizi öneriririm. Dönüşte dolmuş tekneye, binerken aldığınız bileti geri vererek biniyorsunuz. Yani elinizde bir fiş/fatura kalmıyor. Bu da dolmuş teknecilerin götürü usulü vergi vermedikleri taktirde vergi kaçırdıkları anlamına geliyor.
  • Muğla Üniversitesi ile birlikte düzenlediğimiz ve benim de Teknik işlerine yardımcı olduğum ISSCSMB '07'a katılındı. Her ne kadar başını kaçırsam da okul oldukça iyiydi ve dahi katılan arkadaşlar/hocalarla süper zaman geçirdik :) Biz düzenledik diye söylemiyorum; okulun bilimsel içeriği ve gelen hocalar geçen sene olduğu gibi çok iyiydi, onu özellikle belirtmek istedim. Bu sene 4 yabancı öğrenci de vardı, inşallah seneye daha fazla olur..

1 yorum yapılmış:

Jazminwilss dedi ki...

Nezih tartışma Ben bu yazıda yazı üzerine .. görmek için gelmek
Ile ilgili
Jazmin W
Datarecoverysoftware successful results