Ocak 23, 2006

Açıkgünlük Hakkında

Açıklığa kavuşturmak istediğim birkaç nokta var.

Yazılarda kulandığım resimlerin çoğunu imageshack.us'e koyuyorum. Blogger da resim depolama desteği veriyor ama imageshack firefox eklentim olduğu için böylesi kolayıma geliyor; bir sayfadaki resme sağ tıklıyorum, "Upload to İmageshack", ve resim yüklendi, çok pratik. Imageshack ücretsiz bir hizmet olduğu için imageshack'ta host edilen her resim için imageshack'a geri bağlantı vermem gerekiyor.

Resimlerin hemen tamamı küçük boyutlarda ama thumbnail değil çünkü çoğu orjinal çalışma, telif hakları var, vs. ve asıl içeriği burada değil yerinde görmek gerekiyor, buraya koyarsam içerik hırsızlığı yapmış olurum. Resimlere hotlink yapmayı ahlaki bulmuyorum ve yapılmasını da onaylamıyorum.

Nadiren de olsa açıkgünlükte thumbnail olan resimler olabiliyor. Bunları altlarında yazan resim boyutları ve büyüklüğü bilgisinden tanıyabilirsiniz, tıkladığınızda büyüğü açılır. Bazı resimleri de blogger'a koyuyorum. Uzun lafın kısası farenizi resmin üzerine getirdiğinizde bağlantı tarayıcınızın altındaki durum çubuğunda çıkıyor, orada gördüğünüz adrese göre tıklama/tıklamama kararı verebilirsiniz ki bu hemen tüm web için geçerli bir kuraldır.

Ayrıca imageshack'la ticari bir ilişkim yok, yani resimlerdeki imageshack bağlantıları yukarıda da söylediğim gibi hizmet ücretsiz olduğu için var ve hizmetin ücretsiz olarak devam edebilmesi için de gerekli. Sen bağlantı vermezsen, ben vermezsem imageshack batar ve yüklediğimiz bütün resimler de erişim dışı kalır.

0 yorum yapılmış: