Kasım 10, 2006

Türk Kızları, kadınlar, erkekler, evrim, vs.

Arkadaşlar, şöyle bir "hareket" varmış:

NO TURKISH GIRL - TÜRK KIZI İSTEMİYORUZ...


"Şunların güzelliğine bak be..."

İlginç bir noktaya değinmişler, yorumlarınızı (özellikle kızların) duymak isterim..


Not #1: Kızlar: Bir erkek olarak bana kızmayınız, zira elçiye zeval olmaz.

Not #2: Bu "hareketi" başlatan arkadaşların (veya siteyi kim hazırladıysa) soru anlamı veren mi'lerin:
"Türk Kızlarımı Yabancı Kızlarmı"

ve "dahi" anlamına gelen "de"lerin
"Her İkiside"

ayrı yazılması gerektiğini, ayrıca soru anlamı olan cümlelerin soru işareti ile bitmesi gerektiğini :
"Türk Kızlarımı Yabancı Kızlarmı"

bilmiyorlar. Cinnet.

Not #3: Bir insan topluluğunda, özelde farkı cinsiyet bireylerinin dış görünüşü, önce iklim gibi dış koşullar, ardından da "cinsel seçilim" mekanizması ile karşı cins tarafından belirlenir. Yani örneğin bir topluluğun erkekleri, ne bileyim, geniş omuzlu kadınları çekici buluyorsa onları eş seçme eğilimindedir ve sonraki nesle geniş omuzlu kadınların genlerinin aktarılma olasılığı daha yüksektir. Dolayısıyla Türk kızları fiziksel olarak şöyle böyle diye kendi seçimleri olmayan şeyler için kızlara çatmak yerine dedelerine çatmaları gerekiyor bu arkadaşların. Psikolojik özellikler için zaten söyleyecek birşey yok. Kızlar kompleksli de biz erkekler değil miyiz?

Burada evrimi dumur eden bir çelişki var aslında. Türkler tarih boyunca başka halkların kadınlarına ilgi duyagelmiştir desem yanılmış olmam herhalde :) Bunun uzak/yakın tarihte zilyon tane örneği var. Madem Türk erkekleri farklı fiziksel özellikler tercih ediyor, Türk kadınlarının fiziği neden o doğrultuda evrimleşmedi? Cevap örneğin görücü usulü evlilik geleneğinde veya cinsellik tabularında olabilir mi?

(Ayrıca bakınız, "Sexual dimorphism")

Not #4: Resimdeki hatunlar harbiden güzelmiş :D

Not #5: Bu aralar Nazan Öncel'in "Aşkıım" şarkısı bayağı bir meşhurladı. Ben de seviyorum şarkıyı, eğlenceli bir şarkı :) Şarkının hatırlattığı, Türk kızları hakkındaki bir tespitimi paylaşmak istiyorum, yazgeçe koymak yerine burası daha uygun olur herhalde:

Türk kızları için "Aşkım", bir insanın koyulabileceği en yüksek mertebedir. Örneğin kızlar çocukları "Aşkım" diye sever. Birkaç yıl önce tatildeyken bir Türk kız-İngiliz erkek çift görmüştüm. Bir kelime dışında aralarında tamamen İngilizce konuşuyorlardı; kelimeyi tahmin edersiniz, kız eniştemize sürekli "Aşkım" diye hitap ediyordu :)

Not #6: Türk kızlarından talebimdir: Güzel bir kız ile mesela ilk karşılaştığımda rahatlıkla "Ne kadar güzelsin." diyebilmek istiyorum, ve bunu öküz altında buzağı aranmadan yapabilmek istiyorum. Aslında tekrar düşündüm de, buzağıdan bana ne?

Not #7: Toplum ortalaması üzerinde güzel olmanın kadın psikolojisi için "challenging" bir durum olduğunu düşünüyorum. Güzel bir kız, ama gerçekten saçma sapan biri, çılgın ama çılgınlığı daha derin ilkelere dayanmayan (aslında elbette dayanıyor: Güzel kızlar toplumumuzda sınırsız tolerans görür), sıkıcı, can sıkıcı kızlar; bunlar nadir örnekler değil. Güzelliği, ve ardından gelen tutarlı ve yoğun erkek ilgisini "handle edebilmek", ve bunu saygınlığını ve nezaketini koruyarak yapabilmek bir sanat olmalı.

Not #8: Kadınların güzelliğine göre değerlendirilmesini üzücü buluyorum. Bu bağlamda kadın olmadığım için mutluyum. Öte yandan testosteronu normal seviyede olan sıradan bir erkek olarak elbette ben de güzel kadınlara bayılıyorum. Bu hayatın kaçınılmaz çelişkilerinden biri, ama bir sorun mu, veya etik dışı bir durum mu? Değil. Sorun var, ama başka bir yerde; sorun bazı kadınların hayatlarını erkekler tarafından beğenilip beğenilmemeleri üzerine kurmaları. Dawson' Creek diye harika bir dizi vardı az eskiden. Bir bölümde Jen'in, ergenliğe ulaşan kızların beyinlerinin düşünen kısmını çıkarıp, erkeklere beğenilmekten başka hiçbir şeyle ilgilenmediklerinden yakındığını hatırlıyorum. İşte ben de tam olarak bundan bahsediyorum. Aslında... Belki bu da bir sorun değildir. Örneğin, çocukların oyun oynaması gerekir. Tüm canlılarda böyledir bu aşağı yukarı. Oyun çocuğu hayata hazırlar, avcılık eğitimi, yırtıcıdan kaçış eğitimi, kas-göz koordinasyonu kazandırır çocuğa oyun. Belki kadınların da böyle bir gelişime ihtiyacı oluyor, ondan böyle davranıyorlar (tercihen) bir süreliğine. Of, bana mı kaldı, kadınlar düşünsün orasını da :)

Yeter bu kadar ahkam kestiğim, kalın sağlıcakla deyip işime gücüme döneyim ben.

5 yorum yapılmış:

*O*zge dedi ki...

Türk kızlarını komplekli, şımarık buldukları için bunu protesto etmek de nedir, anlamadım. Siz de bir sorun olmasın? Bu zihniyetle dünyanın neresine giderseniz gidin, bulduğunuz her kızla zaten saatlik münasebetler yaşarsınız. Bir çin atasözü der ki, "Başkalarının sivilceleriyle dalga geçmeden önce kendi kamburuna bak."
Problemi çözmenin en kısa yolu karşındakini kusurlu bulmak değildir. Empati kurmayı dene biraz. Çözülmesi zor, bilinmeyeni fazla bir denklem değiliz.Ayy! Bu nedir ya? Akşam akşam asabım bozuldu!
Kızlar sitedeki ankete katılın ve Türklere oy verin.

Halil dedi ki...

Ah be Özge, zaten diyeceğimi demiştim yazıda, şimdi ben sana ne diyeyim söyler misin..?

*O*zge dedi ki...

Canım arkadaşım,yazdığım yorum sadece o gereksiz sitenin kurulmasında katkısı ve emeği geçen arkadaşlara ithaf edilmiştir, benim kızgınlığımla senin uzaktan yakından bir alakan yok. Şimdi sinirim geçip de, sakinleşince okuduğumda görüyorum ki, sanki seni hedef alarak yazmışım, ama öyle değil.Seni de, kişiliğini ve fikirlerini de severim bilirsin.

TECRÜBE dedi ki...

Ben hayatım boyunca T.K.na saygılı,dürüst ve kibar oldum. Ancak karşılığında gördüm ki hiçbir şey (onur,haysiyet,saygı,hoşgörü) kazanamayıp enayi durumuna düşmüşüm…
*Türk erkeği o kadar onurlu ki sakat kadınla bile evleniyor. Türk bayanı napıyor? çıkar uğruna bırak sevgilisini, kocasını bile satıyor………..
Köpek bile başkası 10 gram fazla et veriyor diye sahibini terk etmiyor be!

merve dedi ki...

tecrube ;

valla turk erkeklerı onurlu gururlu demıssınde .. bu soyledıgıne sende ınanıomusun gercekten bılmıyorum .. sakat kadınla bıle evlenıyomus .. yalanın alası ! dun yanın en sadakatsız en bencıl erkeklerıdır turk erkeklerı bıraksana .. senın bahsettıgın kadınlar sana denk gelmıs dıye tum turk kadınlarını eleştiremezsın .. turk kadınlarının sadakatını asla ! kocası felc olsa basında duruyo bıde onun kaprısını cekıyo .. ken dı tıpıne bakmadan karısını begenmeyen o kdr cok turk erkegı varkı .. birde turk erkegı onurlu gururlu demıssın yapma Allah askına yukarda Allah var ya Allah ne zaman uyanıcaksın bu guzellık uykusundan ?