Ocak 31, 2007

Vikipedi'de Yardımınıza İhtiyaç Var

Vikipedi'yi ne sıklıkla kullanıyorsunuz, bilmiyorum. Ben şanslıyım, İngilizcem iyi olduğu için oldukça geniş içeriği olan İngilizce Wikipedia'yı çok sık kullanıyorum. Zaten takip edenleriniz bilir, ne yazık ki buradaki makale bağlantılarının çoğunu da İngilizce Wikipedia'ya veriyorum. Wikipedia'nın en sevdiğim özelliği birikimsel yapısı, her makale tüm dünyadan pek çok insanın katkısı ile oluşuyor ve makalelerde ansiklopedilerde bulamayacağınız çok ilginç ve yararlı bilgiler bulunabiliyor.

Öte yandan insanın aklına şu soru geliyor: Yabancı dili olmayanlar veya zayıf olanlar, ortaöğretim/lise öğrencileri internet üzerinden güvenilir bilgiye nasıl ulaşacak? Biz bir şeyler biliyorsak, okuduysak daha az bilenlere karşı sorumluluğumuz yok mu?

İçinizde mutlaka lisans/üstü öğrenci veya mezunları vardır. Sizden ricam, lütfen Vikipedi (Türkçe) makalelerine, özellikle kendi ihtisas alanınızdakilere bir göz atın. Vikipedi'de başlanmış ama yarım bırakılmış, yanlış bilgi dolu makaleler göreceksiniz, hatta çok önemli bir konu hakkında makale olmadığını görüp şaşıracaksınız.

İster diğer dillerdeki makalelerden çeviri olsun, ister kendi bilginizle lütfen Vikipedi'de gördüğünüz eksiklikleri tamamlamaya çalışın. Bu gerçekten muazzam zamanlar alan bir iş değil. Yukarıda da bahsettiğim gibi, sonuçta bilgi birikimsel bir olgu ve pek çok insanın küçücük bilgi katkısı sonucu rahatlıkla kapsamlı bir makale ortaya çıkabiliyor.

Vikipedi'ye nasıl yazılacağı hakkında bilgiye bu sayfadan erişebilirsiniz.

Ayrıca elbette siz de varsa kendi açıkgünlük/web sitenizden Vikipedi'nin gelişimi için destek çağrısında bulunabilirsiniz :)

Alaka gösterip kolları sıvayan herkese kolay gelsin diyorum ;)

0 yorum yapılmış: