Ocak 20, 2006

Şarkılardaki Gizli Mesajlar

Birkaç yıl önce webde Led Zeppelin'in çok sevdiğim Stairway to Heaven şarkısı hakkında araştırma yapıyordum. Bu şarkının tüm zamanların en iyi rock şarkısı olarak seçildiği web siteleri vardı. Hatta sadece bu şarkı hakkında sayfalar bile var. Neyse ben esas konumuza döneyim.

Bu şarkı tersten çalındığında satanist mesajlar ortaya çıktığı hakkında birşeyler okudum. Yani güya Led Zeppelin şarkının içine satanist mesajlar koymuş. Dinledim, tabii ki hiç alakası yok, olay gerçek olmayan bir şehir efsanesi başka birşey değil.

Ancak geçen günlerde keşfettiğim bir site sadece Stairway to Heaven'da değil, başka şarkılarda da bu tür mesajlar olduğunu iddia ediliyordu. Hepsini dinledim. Sadece bir şarkıda tersten çalındığında duyabildiğiniz anlamlı bir mesaj var.

Bu şarkı Pink Floyd'un Empty Spaces şarkısı. Mesaj ise şöyle: "Congratulations. You have just discovered the secret message. Please send your answer to old pink, care of the funny farm, Chalfont.". Anlamlı ve anlaşılır, zatem bu bir gizli mesajdır diye de söylemişler.

Bir de John Lennon'un I'm So Tired şarkısı var. Şarkının bir yerinde geçen mırıltı aslında Arapça veya İbranice bir konuşma gibi geldi bana. Ancak tersten çalındığında şöyle bir mesaj olarak yorumlanabiliyormuş: "Paul is a dead man. Miss him, miss him, miss him". Ancak bu Empty Spaces şarkısındaki mesaj kadar aşikar değil, yukarıda da söylediğim gibi anlamsız gelen sesler bir ortadoğu dilinden kelimeler olabilir.

Siz en iyisi dinleyin ve kendiniz karar verin. Sitede şarkıların şüpheli bölümlerinin kendileri, tersten çalınmış hali, normal halinin sözleri ve ters çalınınca ortaya çıktığı iddia edilen mesajlar var. Bağlantı aşağıda.

[Burada] [Kaynak: rm -rf /bLog]

0 yorum yapılmış: