Ocak 20, 2006

[Değişiklik Yaptım] Fikrinize İhtiyacım Var

Arkadaşlar şu kelimeler için Türkçe karşılık önerilerinizi bekliyorum:

1. Geek, nerd
2. Cool
3. Gadget, gizmo

Türkçe karşılık önerilerinizi ve Türkçe karşılık bulmak isteğiniz kelimeleri lütfen bu mesaja yorum olarak yazın. Aklıma geldikçe ve talep oldukça listeye yeni kelimeler ekleyeceğim.

2 yorum yapılmış:

*O*zge dedi ki...

geek: garabet
nerd: inek öğrenci veya dangalak da olur.
cool: sükunet
gadget: zımbırtı(ama gercekten öz türkçesi buymus, arastırdım öğrendim)
gizmo: uğur

Halil dedi ki...

Saol Özge öneriler için...

Garabetle dangalak süper :))))

Ben bunlar için urban dictionary tanımlarına baktım (bizdeki ekşi sözlük gibi bişi), ilginç şeyler buldum:

geek: "The term "geek" originally referred to the carnival performers whose act consisted of biting the heads off chickens and eating glass. Over time it came to be applied to anyone who got paid to do work considered odd or bizarre by mainstream society."

Sonra bilgisayar-teknoloji işlerinde çalışan insanlara meslekleri anlaşılması güç olduğu için geek denmeye başlamış. Hatta zamanla anlam daha da genişlemiş, artık insanlara anlaması güç gelen konularla ve hobilerle (bilgisayar, bilim-kurgu, elektronik, bilim vs.) derinden ilgili ve bilgili kişilere geek deniyo.

Nerd'ün tanımı süper: "One whose IQ exceeds his weight"

:)))))

Nerd ise daha bir zeki, asosyal kişiye deniyo. Bunlara aslında inek diyebiliriz ama inek sadece fazla ders çalışanlara karşılık geliyo, nerd'ün ise her türlüsü var. Kelime nerd'ün yüksek IQ'su kıskanıldığı için aşağılama da içiriyor. Hatırladığım bişey olarak, bi keresinde LEGO'dan "Star Wars line nerds" temalı bir çalışma görmüştüm. Sıra bekleyenler tabii ki yüksek IQ'lu değil ama işte bi film için günlerce sokakta yatıp kalkmak insanı nerd yapmaya yetiyor.

cool için: "A word to use when you don't know what else to say, or when you are not that interested in the conversation. Sometimes, it can be used when you do not have any knowledge of the subject, yet you want to act as if you know-it-all."

Mary: "I saw a very cute kitten just now!"

Tom:"Cool."

:))))

Cool havalı, süper, ilginç falan gibi bi sürü anlama gelen maymuncuk kelime.


Gadget: "An electronic or mechanical device that people buy as a toy rather than as a practical tool."

"Why not take a photo of your butt and send it to her on that new gadget of yours?"

:))))

Gizmo: "any advanced technological device, usually pointless and/or confusing. "

Gizmoyla gadget arasında bi nüans var. Evet sanırım tanımlarda da yazdığı gibi gadget daha çok oyuncaksı bişi, böle illaki müthiş işlevli bişey olması gerekmiyo. Gizmo ise daha bi sofistike, anlaşılması, süzmesi, huyunu suyunu çözmesi daha bi zor.

Öff amma uzun yorum oldu post olarak mı yazsaydım bunu yaf :)